П’ятниця, 18 Жовтня

Велика блакитна діра, розташована біля берегів Белізу, – це одне з найдивовижніших природних явищ на планеті. Ця гігантська підводна печера, затоплена тисячі років тому, приваблює дослідників та дайверів з усього світу. Проте, нещодавнє дослідження виявило її похмуру таємницю: на глибині близько 90 метрів існує “межа життя”, за якою вода стає безжиттєвою.

Контраст між життям та смертю

Верхні шари Великої блакитної діри кишать різноманітним морським життям. Тут можна зустріти різнокольорові корали, різноманітні види риб та інших морських мешканців. Проте, на глибині близько 90 метрів ситуація різко змінюється.

Велика синя діра, Велика блакитна печера (англ. Great Blue Hole) — велика підводна печера у Карибському морі, біля узбережжя Белізу

Сірководневий шар: межа життя

На цій глибині знаходиться шар сірководню, токсичного газу, який робить воду темною та непридатною для більшості живих організмів. Нижче цього шару дослідники виявили лише останки морських тварин та навіть людські рештки, які опустилися на дно діри.

Свідчення минулих катастроф

На дні Великої блакитної діри вчені також виявили шар мулу, який містить сліди великих посух та штормів, що відбувалися в період занепаду цивілізації майя. Це відкриття дає цінну інформацію про кліматичні зміни та їхній вплив на розвиток цивілізацій.

Велика блакитна діра – це не лише дивовижне природне явище, а й унікальний архів історії Землі та людства. Її глибини приховують сліди минулих епох та нагадують нам про крихкість життя та важливість збереження нашої планети.