П’ятниця, 20 Вересня

Астрономи виявили у далекому Всесвіті колосальну кільцеву космічну структуру, що отримала назву «Велике кільце на небі», що ще більше спростовує усталені космологічні теорії.

Кільце, розташоване на відстані 9,2 мільярда світлових років від Землі, тягнеться на 1,3 мільярда світлових років у поперечнику, а його коло становить близько чотирьох мільярдів світлових років. Ця величезна структура, виявлена ​​аспірантом Університету Центрального Ланкаширу (UCLan) Олексією Лопес, стала другим надвеликим космічним об’єктом, виявленим дослідником після відкриття 2022 року Гігантської дуги, структури завширшки 3,3 мільярда світлових років.

Цікаво, що великі розміри та характерні форми цих двох структур розходяться з існуючими космологічними моделями, що вказує на необхідність перегляду пояснень.

Художнє враження про те, як Велике кільце (показано синім) і Гігантська арка (показано червоним) виглядатимуть у небі.
Фонове зображення: Stellarium. Авторство: UCLan

Спочатку дослідники розглядали можливість утворення Великого кільця з баріонних акустичних коливань (БАК), флуктуацій, що виникають у ранньому Всесвіті. Однак детальний аналіз показав, що кільце несумісне з поясненням БАК через його надмірний розмір та несферичну форму.

Виявлення цих надвеликих структур ставить під сумнів Космологічний принцип, згідно з яким Всесвіт виглядає однорідним на великих масштабах. Близьке сусідство Великого кільця та Гігантської дуги говорить про відхилення від цього принципу, натякаючи на існування ще більших космічних структур поза нашого нинішнього розуміння.