П’ятниця, 5 Липня

У крижаному покриві Гренландії були виявлені дивні гігантські віруси. Вони проживають разом з великою кількістю водоростей, і це перший випадок, коли такі віруси були знайдені в подібному середовищі. Ці гігантські віруси можуть допомогти у боротьбі з таненням льоду, заражаючи мікроводорості.

Хоча віруси не можна побачити неозброєним оком, ці гігантські зразки набагато більші за звичайні віруси. Їхні розміри можуть досягати 2,5 мікрометрів (2500 нанометрів), що робить їх у 125 разів більшими за звичайні віруси. Вони також мають величезні геноми з близько 2,5 мільйонами пар основ.

Раніше гігантські віруси знаходили в морях, ґрунтах і навіть у людей. Проте це перший раз, коли їх знайшли на поверхні льоду та снігу, де вони співіснують з мікроводоростями.

Частини крижаного щита Гренландії вкриті чорними водоростями, що прискорює його танення.
Автор зображення: Лаура Періні

Команда дослідників вважає, що ці віруси можуть допомогти контролювати розмноження водоростей і, таким чином, зменшувати танення льоду. Весняне цвітіння арктичних водоростей затемнює великі ділянки крижаного покриву, знижуючи його здатність відбивати сонячне світло та прискорюючи танення. Гігантські віруси можуть стати природним контролером водоростей, зменшуючи їх негативний вплив.

Лаура Періні з факультету екологічних наук Орхуського університету вважає, що ці віруси можуть бути корисними для запобігання таненню льоду. Вона зазначила, що ще невідомо, наскільки ефективними вони будуть, але подальші дослідження можуть дати відповіді на ці питання.

Команда зібрала зразки з різних снігових та льодових середовищ Гренландії, аналізуючи їх на ДНК та гени-маркери гігантських вірусів. В майже усіх зразках були знайдені послідовності, що відповідають гігантським вірусам.

Це не брудна вода, це насправді зразок, який кишить мікроорганізмами, включаючи водорості та гігантські віруси. Автор зображення: Лаура Періні

Щоб переконатися, що ці віруси активні, дослідники також витягли мРНК зі зразків. Вони виявили ті ж маркери в мРНК, що й у ДНК, що свідчить про активність вірусів на льоду.

Звичайні віруси не здатні транскрибувати дволанцюгову ДНК в одноланцюгову мРНК без допомоги хазяїна, але гігантські віруси можуть це робити самостійно, хоча причини цього ще не відомі.

Досі багато аспектів гігантських вірусів залишаються невідомими, включаючи їхні мішені для інфекції. Деякі з них можуть заражати протистів або снігові водорості, але це ще потребує підтвердження.

Подальші дослідження допоможуть краще зрозуміти ці патогени та їхню роль у збереженні льодовиків від танення, спричиненого водоростями. Це дослідження було опубліковано в журналі Microbiome.