П’ятниця, 20 Вересня

Учені Лабораторії квантової біології Університету Говарда здійснили важливе відкриття, яке може змінити наше розуміння хвороби Альцгеймера. Вони виявили унікальний квантовий ефект у мозку людини, пов’язаний з феноменом однофотонного супер-випромінювання. Це відкриття кидає виклик традиційним уявленням про роль амілоїдних фібрил у розвитку нейродегенеративних захворювань.

Суть відкриття: квантовий захист від руйнівних процесів

Однофотонне супер-випромінювання — це квантовий ефект, при якому молекулярні мережі можуть ефективно поглинати та переробляти високоенергетичні фотони, тим самим знижуючи їх потенційну шкоду. У мозку людини такі мережі формуються з амінокислоти триптофану, яка утворює щільні спіралі в амілоїдних фібрилах. Ці структури раніше вважалися основною причиною розвитку хвороби Альцгеймера. Однак нові дані свідчать про можливість виконання ними захисної функції.

Дослідники використовували методи моделювання квантових систем для оцінки ефективності супер-випромінювання в амілоїдних фібрилах. Якщо раніше вони помічали незначне підвищення квантового виходу в білкових волокнах, то тепер виявили, що в амілоїдних структурах це підвищення може бути у п’ять разів більшим, ніж у окремих молекул триптофану.

Амілоїди: захисники, а не вороги?

Ці результати підказують, що амілоїдні фібрили, ймовірно, не є причиною хвороби Альцгеймера, як це вважалося раніше. Натомість вони можуть бути адаптивною реакцією організму на стресові умови, здатною захищати клітини мозку від руйнівного впливу вільних радикалів. Амілоїди поглинають шкідливі ультрафіолетові фотони та переробляють їх енергію, знижуючи потенційну шкоду для клітин мозку.

Переосмислення підходів до лікування хвороби Альцгеймера

Це дослідження піднімає важливе питання щодо необхідності перегляду існуючих підходів до лікування хвороби Альцгеймера. Сучасні методи, які спрямовані на видалення амілоїдів з мозку, можуть бути не лише неефективними, але й потенційно шкідливими, якщо амілоїди дійсно виконують захисну функцію.

Відкриття квантового ефекту в амілоїдних фібрилах ставить перед наукою нові виклики та відкриває нові горизонти в дослідженні хвороби Альцгеймера. Якщо амілоїдні структури дійсно є частиною захисної реакції організму, це може докорінно змінити підхід до діагностики та лікування цієї небезпечної нейродегенеративної хвороби, зосереджуючи увагу на підтримці природних захисних механізмів мозку.