Птахи, як відомо, серед найбільш детально вивчених істот на планеті. Однак дослідження одного з їхніх переваг у їжі довго ігнорувалось – це споживання фекалій.

Так, дійсно, велика кількість птахів з насолодою споживає цей липкий продукт, що, як виявилось, має значний, але раніше непомічений вплив на їх здоров’я. Їх звичка до фекалій може відігравати ключову роль у їх здатності адаптуватися і виживати на різних континентах протягом мільйонів років.

Споживання посліду – це поведінка, яка добре документована у комах, ссавців і деяких птахів, які живуть поруч з людиною, наприклад, у папуг. Проте, вивчення дикої пташинної популяції ще на початковому етапі.

Екологічний мікробіолог Еліс Данбар з Університету Південної Австралії разом із своєю командою висвітлила в недавно опублікованій статті наші поточні знання про цю «маловивчену поведінку» та потенційні переваги, які вона може принести.

Пташка тримає в дзьобі каловий мішок. (Алан Вернон/Вікіпедія)

Протягом останніх двох десятиліть дослідники з різних країн займалися вивченням раціону різних видів птахів, включно зі страусами, куріпочками, качками, хрестодзьобами, буревісниками, стерв’ятниками та сороками, часто виявляючи їх “на гарячому” під час споживання посліду.

Деякі види птахів віддають перевагу фекаліям свого ж виду, тоді як інші віддають перевагу посліду інших тварин, включаючи собак, китів, річкових видр, пум, корів, тюленів та інших птахів.

Споживання фекалій, як вважають дослідники, може сприяти відновленню балансу корисних бактерій у кишечнику птахів, аналогічно до трансплантації фекалій у людей.

Наприклад, звичайний страус годує своїх дитинчат власними екскрементами, і дослідження 2023 року показало, що мікробіом кишечника новонароджених пташенят дозріває швидше, коли вони мають доступ до свіжих фекалій.

Страус годує своїх дитинчат власними екскрементами

Дослідники наголошують на важливості детальніших досліджень, які допоможуть з’ясувати, як саме споживання фекалій впливає на різні аспекти життя птахів – від здоров’я кишечника до адаптації до екологічних змін. Вивчення цієї теми може розкрити нові аспекти взаємодії між птахами та їх середовищем, а також між різними видами.

Таке глибше розуміння може принести користь не лише вченим, але й зоопаркам, природоохоронним організаціям та іншим, хто займається збереженням видів та їх адаптацією до змін у природному середовищі.

Враховуючи потенційні переваги, які споживання фекалій може мати для здоров’я та адаптації птахів, важливо подолати існуючі бар’єри у вивченні цієї поведінки. Необхідність у розширенні досліджень підкреслює важливість інноваційних підходів у вивченні життя птахів та їхньої взаємодії з екосистемами.

Таким чином, поки що не все відомо про цю дивовижну і трохи незвичну аспект пташиного життя, але цілком можливо, що майбутні відкриття зможуть надати нові інсайти у еволюційні механізми, які дозволяють птахам пристосовуватися та процвітати у своїх середовищах існування.