Міжнародна група палеонтологів вперше виявила залишки трапези, що збереглися, в скам’янілому шлунку динозавра з сімейства тиранозаврид. Молодий хижий горгозавр (Gorgosaurus libratus) незадовго до смерті розчленував і з’їв двох молодих травоїдних динозаврів виду Citipes elegans із сімейства цінагнатид.

Добре збережені залишки горгозавра знайшли у формації крейдяного періоду, розташованої в провінції Альберта на південному заході Канади. Ці динозаври населяли територію сучасної Північної Америки близько 75 млн. років тому, за кілька мільйонів років до появи знаменитого тиранозавра (T. Rex).

Область, що відповідає шлунку, на скам’янілості горгозавра. Фотографія: Royal Tyrrell Museum of Palaeontology

За оцінкою дослідників, знайденому горгозавру на момент смерті було від п’яти до семи років, і він був ще дитиною: вага динозавра становила близько 335 кг, приблизно у вісім разів менше, ніж у дорослої особини.

Досліджуючи останки горгозавра, вчені виявили у порожнині, що відповідає шлунку, часткові останки двох невеликих динозаврів, що нагадують сучасних птахів. При цьому, мабуть, молодий горгозавр не ковтав видобуток цілком, а розчленовував його, вибираючи тільки стегна — м’ясисті шматочки. Усередині шлунка знайшли тільки кістки задніх кінцівок однорічних Citipes elegans.

Горгозаври населяли територію сучасної Північної Америки близько 75 млн. років тому

Тиранозавриди подібно до сучасних крокодилів перетравлювали кістки свого видобутку в шлунку. Оскільки останки знаходяться на різних стадіях травлення, вчені вирішили, що вміст шлунка є двома різними прийомами їжі з інтервалом в кілька годин або днів. Присутність останків двох динозаврів одного виду та віку, проковтнутих у різний час, дозволяє припустити, що молоді ценагнатиди були кращим раціоном юних горгозаврів.

Відкриття пояснює, як тиранозавридам вдавалося досягти свого гігантського розміру і стати найбільшим і найнебезпечнішим хижаком, додають дослідники. Очевидно, еволюційний успіх забезпечила їм складна стратегія харчування. Дитинчата полювали на невеликих травоїдних динозаврів, щоб поступово набрати вагу. У міру зростання вони переходили на великих травоїдних динозаврів, таких як цератопси (рогаті динозаври) і гадрозаври (качконосі динозаври).