П’ятниця, 20 Вересня

Звичайна прогулянка вздовж струмка в окрузі Уейн, штат Айова, восени 2022 року перетворилася на захопливу подорож у глибини історії. Місцевий житель натрапив на незвичайну кістку, що виступала з землі. Це виявилася стегнова кістка мастодонта – велетенського доісторичного родича слонів, який вимер понад 10 000 років тому.

Розкопки та неймовірна знахідка

Зацікавлені знахідкою, дослідники з Університету Айови провели попередній аналіз і виявили ще одну дивовижну деталь – частину бивня, що, здавалося, все ще була прикріплена до черепа. Це викликало справжній ажіотаж серед науковців.

У серпні 2024 року, отримавши необхідне фінансування, археологи розпочали повномасштабні розкопки. Їхні зусилля були винагороджені: вони виявили не лише череп мастодонта, що чудово зберігся, а й кілька інших кісток. Завдяки радіовуглецевому датування вчені встановили, що цей мастодонт жив приблизно 13 600 років тому.

Фото: Kirk Murray / Iowa University Office of the State Archaeologist

Мастодонт та людина: можлива зустріч

Ця знахідка має особливе значення, оскільки вік мастодонта збігається з періодом, коли перші люди почали заселяти Північну Америку. Відомо, що давні люди полювали на великих тварин, і цей мастодонт міг стати їхньою здобиччю.

Археологічні свідчення

На місці розкопок вже знайдено кілька артефактів, створених людиною, зокрема кам’яні знаряддя праці. Хоча вони молодші за скелет мастодонта на кілька тисяч років, вчені не виключають можливості знайти прямі докази полювання на цю тварину, такі як наконечники копій або ножі.

Фото: Kirk Murray / Iowa University Office of the State Archaeologist

Майбутнє знахідки

Після завершення досліджень кістки мастодонта будуть передані до музею в Коридоні, де вони стануть доступними для огляду широкій публіці. Цей унікальний експонат дозволить нам зазирнути у далеке минуле та дізнатися більше про життя цих велетенських тварин та їхню взаємодію з першими людьми на американському континенті.

Знахідка добре збереженого скелета мастодонта в Айові – це справжня сенсація для археологів та всіх, хто цікавиться історією нашої планети. Вона відкриває нові можливості для дослідження життя та вимирання цих дивовижних тварин, а також взаємодії людини з природою в далекому минулому.

Читайте також: Нова знахідка археологів доводить, що неандертальці були набагато розумнішими