П’ятниця, 20 Вересня

У заповіднику Ньєрере-Селус, Танзанія, вчені зробили захоплююче відкриття: серед звичайних леопардів було помічено рідкісного індивіда з незвичайним “полуничним” забарвленням. Це відкриття, опубліковане в журналі Ecology and Evolution, викликало великий інтерес у науковому співтоваристві.

Генетична мутація чи адаптація?

Вчені з’ясували, що незвичайне забарвлення леопарда є результатом рідкісної генетичної мутації, що призводить до зменшення або повної відсутності темного пігменту меланіну. Хоча раніше вважалося, що причина такого забарвлення пов’язана з надмірним виробленням червоного пігменту, нові дані свідчать про можливий зв’язок з альбінізмом.

Поява “полуничного” леопарда в Танзанії

Існує дві основні гіпотези щодо появи “полуничних” леопардів у Танзанії. Перша припускає, що мутація могла бути завезена леопардами з Південної Африки, де такі особини зустрічаються частіше. Друга теорія пов’язує появу мутації з інбридингом, який міг виникнути внаслідок трофейного полювання.

На фото видно різницю між звичайним леопардом та полуничним. Джерело: Searle, C.E., et al, Ecology and Evolution 2024

Майбутні дослідження

Щоб з’ясувати точну причину появи “полуничного” леопарда в Танзанії та його можливу адаптивну роль, необхідні подальші дослідження. Вчені планують продовжити спостереження за цим унікальним індивідом та його потомством, а також провести генетичний аналіз, щоб краще зрозуміти механізми, що лежать в основі цієї рідкісної мутації.

Важливість відкриття

Це відкриття не лише розширює наші знання про генетичне різноманіття леопардів, але й підкреслює важливість збереження природних середовищ існування цих тварин. Вивчення рідкісних мутацій може допомогти нам краще зрозуміти еволюційні процеси та адаптацію видів до навколишнього середовища.