Уявіть собі птерозавра, що височіє над вами, як жирафа, з розмахом крил, довшим за лондонський автобус. Саме такого гіганта, названого “Дракулою”, нещодавно виявили вчені в Трансільванії, Румунія. Ця знахідка може перевернути наше уявлення про найбільших літаючих істот, які коли-небудь існували.

Хоча точний вид “Дракули” залишається невідомим, вчені вважають, що він належить до родини Azhdarchidae, групи птерозаврів, відомих своїми гігантськими розмірами. Розміри “Дракули” вражають: зріст 3,5 метри та розмах крил понад 12 метрів.

Дракула на виставці в Німеччині. Автор зображення: Аксель Шмідт, Альтмюльтальський музей динозаврів

Чи міг “Дракула” літати?

Це питання викликає запеклі дебати серед вчених. З одного боку, його величезні розміри ставлять під сумнів можливість польоту. З іншого боку, останні дослідження показують, що навіть найбільші птерозаври, ймовірно, могли підніматися в небо. На жаль, фрагментарність знайдених останків “Дракули” ускладнює остаточну відповідь на це питання.

Секрет гігантизму: несподівана роль ходьби

Як птерозаври, такі як “Дракула”, досягли таких неймовірних розмірів? Нове дослідження, опубліковане в журналі Current Biology, проливає світло на цю загадку. Вчені з Університету Лестера виявили, що еволюція птерозаврів тісно пов’язана з їхньою здатністю до ходьби.

Виведіть Balaenognathus на злітно-посадкову смугу якомога швидше. Автор зображення: Рудольф Гіма

У ранніх птерозаврів задні кінцівки були сполучені літальною мембраною, що ускладнювало пересування по землі. Однак у пізніших видів ця мембрана розділилася, дозволяючи кожній нозі рухатися незалежно. Це, разом зі змінами в будові рук і ніг, значно покращило їхню мобільність на землі.

“Звільнені від обмежень лазіння, ці пізніші птерозаври могли вирости до величезних розмірів”, – пояснює доктор Девід Анвін, співавтор дослідження.

Виявлення “Дракули” в Трансільванії відкриває нову сторінку в історії птерозаврів. Це не тільки потенційно найбільша літаюча істота, яка коли-небудь існувала, але й свідчення того, як еволюція ходьби зіграла ключову роль у досягненні гігантських розмірів. Подальші дослідження “Дракули” та інших птерозаврів допоможуть нам краще зрозуміти цих дивовижних істот та їхню роль у стародавніх екосистемах.

Читайте також: Нессі повертається? Гідролокатор зафіксував невідому істоту в озері Лох-Несс