У прибережних водах Чилі виявлено нову екосистему, домівку для більш ніж ста видів, які раніше були невідомі науковій спільноті. Дослідники зіткнулися з багатством біологічного розмаїття на глибоководному гірському ланцюгу, включаючи унікальні види коралів, морських губок, їжаків, креветок, омарів, а також незвичайних риб і кальмарів, деякі з яких вже були відомі, але все ще вважаються екзотичними.

Цю неймовірну знахідку зробила міжнародна наукова команда, яка досліджувала морське дно вздовж гірського хребта, що простягається від чилійського узбережжя до острова Великодня, охоплюючи відстань у 2900 кілометрів. Проєкт очолював доктор Хав’єр Селланес з Університету Північного Католицизму, де для досліджень на глибині до 4500 метрів використовувались роботи-підводники. Вивчено було лише 10 з 200 гір, які представляють собою величезні підводні вершини з крутими схилами, багато з яких є згаслими вулканами, створюючи унікальні умови для розвитку різноманітних екосистем.

Присадкуватий омар, ймовірно, новий вид, зафіксований у коралах на глибині 669 метрів.
Авторство зображення: Інститут океану Шмідта

Кожна вивчена підводна гора має унікальну екосистему, включаючи ділянки з густими кораловими рифами та губковими садами, що свідчить про високий рівень біорізноманіття та потенційну вразливість цих середовищ.

Наукова група сподівається, що їхні відкриття допоможуть підкреслити важливість охорони морських екосистем у Тихому океані та за його межами. За словами доктора Селланеса, результати експедиції значно перевершили всі очікування, особливо з огляду на кількість нових видів, виявлених серед губок та інших груп.

Хлистовий кальмар, задокументований на глибині 1105 метрів.
Авторство зображення: Інститут океану Шмідта

Виявлено також рідкісних хлистових кальмарів на глибині 1105 метрів. Відкриття підкреслюють ефективність морських парків Наска-Десвентурадас і Хуан Фернандес у захисті цих крихких середовищ.

Наразі команда займається детальним аналізом фізіології та генетики зразків, щоб підтвердити їхню новизну для науки, процес, який може зайняти роки. Доктор Вірмані з Інституту океану Шмідта висловила захоплення величезною кількістю зразків, зібраних з цієї чарівної, але маловивченої гарячої точки біорізноманіття.

Наступна експедиція, запланована на 24 лютого, обіцяє нові відкриття вздовж хребта Салас і Гомес. Захід буде транслюватися наживо, дозволяючи глядачам спостерігати за підводними дослідженнями в реальному часі.

Ці відкриття вписуються в місію Інституту океану Шмідта та програми Nekton Ocean Census від Nippon Foundation, яка прагне ідентифікувати 100 000 нових морських видів протягом наступного десятиліття, вносячи свій вклад у розширення нашого розуміння морського біорізноманіття.