Середа, 3 Липня

Американські астрономи з Університету Джона Хопкінса та інших наукових установ виявили екзопланету TIC 365102760 b, яка якимось чином змогла вціліти при перетворенні батьківської зірки на червоного гіганта. Дослідження опубліковано у науковому виданні The Astronomical Journal (TAJ).

Команда дала TIC 365102760 ім’я Фенікс на честь міфічного птаха, здатного відроджуватися з полум’я.

Фенікс розташований за 1,8 тис. світлових років від Землі на орбіті старої зірки, що наближається до кінця свого життєвого циклу. Він у 6,2 рази більший і приблизно в 20 разів масивніший за нашу планету.

Відстань між зіркою та Феніксом становить лише 9 млн кілометрів, або 0,06 дистанції між Землею та Сонцем. За такого близького контакту Фенікс мав перетворитися на вижене кам’яне ядро, проте планета зберегла щільну атмосферу.

«Це найменша планета, яку ми колись знаходили навколо одного з червоних гігантів, і, ймовірно, планета з найнижчою масою, яка обертається навколо зірки такого класу. Ми не знаємо, чому Фенікс все ще має атмосферу, тоді як схожі світи втрачали атмосферу в набагато менш екстремальних умовах», — зазначив керівник дослідження, астрофізик Сем Грюнблатт.

Дослідники вважають, що успіх не супроводжуватиме Фенікс вічно, і приблизно через 100 млн років червоний гігант повністю поглине планету.