Вівторок, 9 Липня

Вчені виявили, що унікальний «нейронний штрих-код» допомагає синицям запам’ятовувати місцезнаходження їхніх прихованих запасів їжі. Дослідження, проведене в Колумбійському університеті, виявило, що при кожному приховуванні їжі птахи активують специфічні нейронні патерни в гіпокампі, які служать як унікальний ідентифікатор для кожного місця зберігання.

Під час експерименту синиць помістили на арену з численними місцями для схову їжі, і за допомогою зондів, прикріплених до птахів, дослідники моніторили нейронну активність. Виявилося, що кожен «штрих-код» задіює лише близько 7% клітин гіпокампу, але зразки для різних місць були відмінні один від одного.

Ілюстрація розміченої арени та унікальних «штрих-кодів» нейронної активності при запасанні та добуванні їжі. Зображення: Selmaan N. Chettih et al., Cell

Цікаво, що нейронні патерни для місць, розташованих поруч, не мали подібності, що свідчить про високу специфічність кожного «штрих-коду». Вчені порівнюють ці патерни з комп’ютерними хеш-кодами, які служать унікальними ідентифікаторами для різних подій.

Це дослідження відкриває нові горизонти у розумінні механізмів пам’яті та може мати значення для вивчення сприйняття та поведінки інших тварин, а також людини.