Світ акул знову здивував нас своїм різноманіттям. Вчені виявили новий вид акул-молотів, який досі ховався серед своїх родичів, відомих своєю незвичайною формою голови, схожою на лопату. Цей новий вид, названий Sphyrna alleni, або “лопатодзьоб”, вражає своєю ще більш виразною “лопатоподібністю”.

Раніше вважалося, що всі акули-лопати належать до одного виду – Sphyrna tiburo. Ці акули мешкають як в Атлантичному, так і в Тихому океанах і відрізняються не лише своєю зовнішністю, а й незвичайним способом життя. Вони є одними з небагатьох всеїдних акул, які харчуються не тільки рибою, а й морською травою.

Не пропустіть: В африканській пустелі знайшли 500-річний корабель, наповнений золотом

Однак, детальне вивчення 23 особин акул-лопат виявило суттєві відмінності у будові хребців та генетичних маркерах деяких з них. Це дозволило вченим виділити новий вид – Sphyrna alleni. Таким чином, популяція акул-лопат у Західній Атлантиці розділилася на два окремих види.

Новий для науки вид отримав назву Sphyrna alleni. Авторство зображення: Сінді Гонсалес

Цікаво, що назва “лопатодзьоб” була запропонована місцевими жителями Белізу, де був знайдений перший екземпляр нового виду. Це підкреслює важливість місцевих знань та співпраці вчених з місцевими громадами для вивчення та збереження біорізноманіття.

Це відкриття ще раз нагадує нам про те, наскільки мало ми знаємо про світ, який нас оточує. Навіть серед добре вивчених груп тварин можуть ховатися нові, невідомі науці види. І чим більше ми дізнаємося про них, тим краще зможемо зрозуміти та зберегти нашу планету.