П’ятниця, 18 Жовтня

Вчені з Австралії виявили унікальний екземпляр дерев’ної жаби Litoria splendida з незвичайним блакитним забарвленням. Ця знахідка, зроблена в заповіднику дикої природи, де зазвичай мешкають зелені представники цього виду, викликала великий інтерес у наукової спільноти.

Генетична мутація та її наслідки

Блакитний колір шкіри жаби обумовлений рідкісною генетичною мутацією, яка блокує вироблення жовтого пігменту. Хоча таке забарвлення виглядає ефектно, воно може стати серйозною проблемою для виживання жаби. У природному середовищі камуфляж є ключовим фактором захисту від хижаків, і яскраво-блакитний колір робить жабу легко помітною.

Можливий захисний механізм

Однак, існує й інша теорія, згідно з якою блакитний колір може бути попереджувальним сигналом для хижаків, вказуючи на наявність токсичних речовин на шкірі жаби. У такому разі незвичайне забарвлення може виявитися не недоліком, а навпаки, перевагою у боротьбі за виживання.

Вчені вважають, що ця блакитна жаба є випадком, який трапляється «раз у житті». Автор: Джейк Баркер/AWC

Інші дивовижні відкриття у світі амфібій

Ця знахідка нагадує про ще одне недавнє відкриття – жабу з зіницями у формі сердець. Дослідження показало, що зіниці безхвостих земноводних мають високу пластичність і можуть набувати різних форм залежно від умов освітлення та способу життя.

Виявлення блакитної дерев’ної жаби Litoria splendida демонструє різноманіття та непередбачуваність природи. Це відкриття підкреслює важливість подальших досліджень для розуміння ролі генетичних мутацій та їхнього впливу на еволюцію видів. Воно також нагадує нам про те, що навіть найменші істоти можуть приховувати в собі дивовижні таємниці, які чекають на своє розкриття.