Неділя, 8 Вересня

Дослідження американських вчених з Нью-Йоркського університету виявило, що радіація, яка залишилася після аварії на Чорнобильській АЕС, не вплинула на еволюцію хробаків, які населяють зону відчуження. Це висновок був опублікований у журналі Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

У дослідженні було зібрано нематод з різних ділянок зони відчуження з різним рівнем радіації. Геноми 15 особин виду Oscheius Tipulae були проаналізовані та порівняні з геномами цього ж виду з інших частин світу. Незважаючи на те, що в геномі хробаків з Чорнобильської зони були виявлені ознаки радіаційного впливу, радіація не призвела до значних змін у їхній еволюції.

Нематоди з Чорнобиля. Автор зображення: Софія Тінторі

Дослідники також розробили методику для оцінки реакції черв’яків і їх нащадків на різні типи пошкоджень ДНК. Результати показали, що стійкість черв’яків до хімічних мутагенів була різною і не залежала від рівня радіації в їхньому середовищі проживання.

Висновки дослідження свідчать про те, що хробаки в Чорнобильській зоні не розвинули особливої стійкості до радіації і їхня еволюція не прискорилася внаслідок радіаційного впливу.