П’ятниця, 18 Жовтня

У глибинах карстової системи Ламалунга на півдні Італії вчені зробили дивовижне відкриття: скелет неандертальця, який перебував у незвичайному положенні вниз головою протягом приблизно 150 тисяч років. Ця знахідка, названа “Людиною Альтамура”, викликає величезний інтерес у науковому світі, оскільки може пролити світло на еволюцію людини.

Унікальність знахідки

Скелет був виявлений ще 1993 року, але його вивчення було ускладнене тим, що кістки повністю зрослися з навколишньою породою. Це зробило неможливим вилучення скелета з печери для детального аналізу.

Дослідження в печері

Незважаючи на труднощі, вчені змогли провести дослідження прямо в печері, використовуючи портативні рентгенівські апарати, ендоскопічні камери та лазерні сканери. У 2015 році їм вдалося отримати фрагменти лопатки для аналізу ДНК, який підтвердив, що скелет належить неандертальцю.

Риси людини Альтамура не схожі на більшість інших неандертальців.
Кредит зображення: Costantino Buzi та ін., Quaternary Science Reviews

Незвичайні морфологічні особливості

Цифрова реконструкція черепа показала, що “Людина Альтамура” має низку унікальних морфологічних особливостей, які не спостерігалися у інших неандертальців. Це свідчить про те, що він міг належати до ізольованої популяції, яка еволюціонувала окремо від інших груп неандертальців.

Гіпотеза про смерть

Вчені припускають, що “Людина Альтамура” загинула, впавши у воронку та застрягши у вузькій щілині. Його тіло згодом покрилося кальцитовими відкладеннями, що призвело до його збереження у такому незвичайному положенні.

Значення для науки

“Людина Альтамура” є унікальним свідченням еволюції людини та різноманітності неандертальців. Хоча скелет залишається у печері, вчені продовжують його вивчення, сподіваючись розкрити нові таємниці про наших давніх предків.