У глибинах Намібії, в долині річки Угаб, палеонтологи зробили дивовижне відкриття: останки гігантської стародавньої істоти, схожої на саламандру, яка жила близько 280 мільйонів років тому на суперконтиненті Гондвана.

Gaiasia jennyae: хижак з величезними іклами

Новий вид, названий Gaiasia jennyae на честь місця знахідки та палеонтолога Дженні Клак, вражає своїми розмірами та хижим виглядом. Череп істоти, що добре зберігся, має довжину понад півметра, а величезні загнуті назад зуби свідчать про те, що Gaiasia jennyae був грізним хижаком.

Вважається, що скам’янілості приблизно 280 мільйонів років

Мешканець давніх боліт

Вчені припускають, що G. jennyae мешкав у болотах та озерах, полюючи на рибу. Його велика плоска голова та потужні щелепи дозволяли йому засмоктувати здобич, а гострі зуби – утримувати її.

Унікальність знахідки

Gaiasia jennyae є одним з найдавніших представників чотириногих – групи тварин, які стали предками сучасних ссавців, птахів, рептилій та амфібій. Це відкриття дозволяє глибше зрозуміти еволюцію хребетних та їх адаптацію до різних середовищ існування.

Claudia Marsicano поруч із повним зразком Gaiasia jennyae. Фото: Роджер Сміт

Давня Намібія: заболочена земля на краю Антарктиди

300 мільйонів років тому Намібія виглядала зовсім інакше. Вона була розташована набагато південніше, поблизу Антарктиди, і була покрита болотами та льодовиками. Проте, ближче до екватора вже починали з’являтися ліси, оскільки Земля виходила з льодовикового періоду.

Реконструкція Gaiasia jennyae збоку. Авторство: Габріель Ліо

Значення відкриття для науки

Виявлення Gaiasia jennyae свідчить про те, що в той час на території сучасної Намібії існувала багата екосистема, здатна підтримувати великих хижаків. Це відкриття відкриває нові можливості для дослідження давніх екосистем та еволюції хребетних.

Подальші дослідження

Вчені планують продовжити пошуки скам’янілостей у цьому регіоні, сподіваючись знайти більше відповідей про еволюцію чотириногих та їхніх нащадків.