Понеділок, 29 Квітня

Міжнародна команда дослідників під керівництвом вчених з Університету Хоккайдо (Японія) провели аналіз зразків астероїда Рюгу та виявили урацил – одну з інформаційних одиниць, що становлять РНК. Крім того, вони виявили нікотинову кислоту, яка є важливим фактором метаболізму в живих організмах, повідомляє Nature Communications.

Відкриття показують, що «будівельні блоки» життя могли сформуватися у космосі і потім потрапити на давню Землю разом із метеоритами. Вчені і раніше знаходили нуклеїнові кислоти та вітаміни в деяких багатих на вуглець метеоритах. Але залишалася можливість, що це речовини виникли внаслідок земного забруднення. Породи Рюгу були взяті в космосі і доставлені на Землю в герметичних капсулах, щоб виключити їх контакт з навколишнім середовищем планети.

В ході нового дослідження вчені проаналізували фрагменти порід за допомогою рідинної хроматографії та мас-спектрометрів високої роздільної здатності. Урацил було виявлено у невеликій кількості (6-32 частини на мільярд). Нікотинової кислоти було більше – 49-99 частин на мільярд. Крім того, вдалося ідентифікувати набір амінокислот, амінів та карбонових кислот, які містяться в білках та беруть участь у метаболізмі. Вчені зазначили, що сполуки схожі, але не ідентичні тим, що раніше знаходили у метеоритах.

У планах вчених – провести аналіз порід астероїда Бенну, які також доставлять на Землю у герметичних капсулах. Порівняння складу двох астероїдів дозволить краще зрозуміти еволюцію Сонячної системи та походження життя на Землі.