Нове дослідження, опубліковане в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences стверджує, що світло може викликати випаровування води навіть без додаткового тепла.

Дослідники відкрили несподіваний метод випаровування під час проведення експериментів, у яких вода була обмежена гідрогелем. Незважаючи на відсутність теплової енергії для випаровування, дослідники побачили високу швидкість випаровування, яка вдвічі або втричі перевищувала теоретичний максимум.

Це змусило дослідників виявити, що світло також може прискорювати випаровування, взаємодіючи з поверхнею води та ініціюючи випаровування. Для цього не потрібне нагрівання, і хоча експерименти включали гідрогель, дослідники кажуть, що це явище може поширюватися і на інші сценарії.

Але що саме це означає? Наслідки тут величезні. По-перше, дослідники кажуть, що такий вид випаровування під впливом світла може допомогти створити кращі варіанти опріснення, процесу, який базується на випаровуванні води для видалення з неї солі. Потім ця вода знову перетворюється на конденсат, утворюючи чисту воду, яку можна пити.

Озброївшись цими новими знаннями, дослідники, безсумнівно, захочуть дізнатися більше про те, як світло змушує воду випаровуватися без додаткового теплового нагрівання. Як я зазначав, наслідки для того, як це можна буде використовувати в майбутньому, досить великі, залишаючи багато місця для включення цього в різні сфери нашого життя.

Від вищезгаданих зусиль з опріснення до процесів сушіння та навіть можливого нового підходу до сонячного охолодження, здатність використовувати та розуміти випаровування, кероване світлом, може змінити гру для вчених, які рухаються вперед, особливо тому, що це може повністю змінити наші поточні моделі зміни клімату, як на даний момент вони не були засновані на випаровуванні, що керується світлом.

Зрештою, у нас ще кілька років до будь-чого з цього, але це все ще залишає деякі цікаві перспективи для вчених, щоб копатися.