Вчені з Університету Джонса Хопкінса (США) довели, що мозок людини буквально чує тишу. Дослідження про це опубліковано в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

Автори роботи провели сім експериментів за участю тисяч добровольців. Їм давали послухати поодинокі або повторювані паузи на тлі шуму поїзда, жвавого ресторану, ринку, дитячого майданчика тощо. Тобто, дослідники переінакшили відому ілюзію «один, отже, більше», яка змушує слухача думати, що два окремі звуки коротші, ніж один, хоча насправді їхній загальний час є однаковим.

Як виявилося, паузи, що повторюються, мозок аналогічним чином сприймає більш короткими, ніж одну. Іншими словами, тишу він опрацьовує так само, як і звуки. Саме тому люди можуть відчувати неприємні відчуття під час пауз у розмові, зазначають автори.

“Ілюзії та ефекти, які вважаються типовими при обробці звуку, ми також отримали при тиші, що дозволяє припустити, що люди справді чують відсутність звуку”, – сказав Ян Філіпс, філософ та психолог з Університету Джона Хопкінса.

Тепер команда хоче подивитися, як мозок сприймає тишу, якщо вона повністю відключена від звуку, а не вбудована в нього як у цих експериментах.