Цикл, представлений у календарях майя, залишався таємницею з тих пір, як його знову відкрили та почали його розшифровку в 1940-х роках.

Цикл, що охоплює період у 819 днів, називається просто 819-денним відліком. Проблема в тому, що дослідники не змогли порівняти ці 819 днів ні з чим.

Але антропологи Джон Лінден і Вікторія Брікер з Університету Тулейна тепер вважають, що вони нарешті зламали код. Все, що їм потрібно було зробити, це розширити своє мислення, вивчивши, як працював календар протягом періоду не 819 днів, а 45 років, і пов’язати його з часом, потрібним для того, щоб небесний об’єкт повернувся приблизно в ту саму точку на небі, – те, що називається синодичним періодом.

«Хоча попередні дослідження намагалися показати планетні зв’язки для 819-денного відліку, його схема з чотирьох частин, спрямована за кольором, занадто коротка, щоб добре відповідати синодичним періодам видимих ​​планет», – пишуть вони у своїй статті.

«Завдяки збільшенню довжини календаря до 20 періодів по 819 днів виникає закономірність, за якою синодичні періоди всіх видимих ​​планет співмірні з точками станцій у більшому 819-денному календарі».

Календар майя насправді є складною системою, що складається з менших календарів , розроблених кілька століть тому в доколумбовій Месоамериці. Зі складових календарів 819-денний відлік найбільше спантеличує сучасних антропологів.

Це календар на основі гліфів, який повторюється чотири рази, причому кожен 819-денний блок відповідає одному з чотирьох кольорів і, як спочатку вважали вчені, кардинальному напрямку. Червоний асоціювався зі сходом, білий — з північчю, чорний — із заходом, жовтий — з півднем. Лише у 1980-х роках дослідники зрозуміли, що це припущення було невірним.

Натомість білий і жовтий асоціювалися із зенітом і найнижчою точкою відповідно – інтерпретація, яка відповідає астрономії, оскільки Сонце сходить на сході, подорожує небом до своєї найвищої точки (зеніт), заходить на заході, а потім проходить через найнижчу точку. знову піднятися на сході.

Були й інші підказки, які свідчать про те, що 819-денний відлік був пов’язаний із синодичними періодами видимих ​​планет у Сонячній системі. Майя мали надзвичайно точні вимірювання синодичних періодів видимих ​​планет: Меркурія, Венери, Марса, Юпітера та Сатурна.

Однак труднощі полягали в спробі з’ясувати, як ці синодичні періоди працювали в контексті 819-денного рахунку. Меркурій легкий; він має синодичний період 117 днів, що вписується в 819 днів рівно сім разів. Але куди помістилися решта планет?

Виявляється, кожна з видимих ​​планет має синодичний період, який точно збігається з кількістю циклів 819-денного рахунку. Синодичний період Венери становить 585 днів; це точно збігається з 7 відліками 819 днів. Марс має 780-денний синодичний період; це точно 20 відліків 819 днів.

Юпітер і Сатурн також не залишилися осторонь. 399-денний синодичний період Юпітера вписується рівно 39 разів у 19 відліків; і 378-денний синодичний період Сатурна ідеально підходить для 6 пунктів.

Є навіть переконливий зв’язок із 260-денним календарем, відомим як Цолькін. Двадцять 819-денних періодів становлять загалом 16 380 днів. Якщо помножити цолькін у 63 рази, ви отримаєте 16380 днів. Насправді 16 380 — це найменше кратне, яке має спільне число 260 і 819. Тож ці два чудово пов’язані з 20-циклічним підрахунком 819 днів, викладеним Лінденом і Брікером.

«Розширення стандартного циклу 4 × 819 днів до 20 періодів по 819 днів дійсно забезпечує більшу календарну систему з співмірністю на її станціях для синодичних періодів усіх видимих ​​планет. Найголовніше, що ця більша календарна система з 20 періодів по 819 днів днів надає механізм для відновлення номера дня та назви дня Цолькін кожного разу, коли починається цикл із 20 періодів по 819 днів», – пишуть дослідники.

«Замість того, щоб обмежувати свою увагу будь-якою однією планетою, астрономи майя, які створили 819-денний підрахунок, уявляли його як більшу календарну систему, яку можна було б використовувати для передбачення синодичних періодів усіх видимих ​​планет, а також точок співмірності з їхніми циклами. у Цолькіні та Календарному раунді».

Кожного разу, коли від істориків вимагається тлумачення значущих вимірювань стародавнього походження, вони ризикують прочитати надто глибоко та неправильно приписати значення . Це не означає, що пропозиція Ліндена та Брікера є нумерологією, виданою за науку, хоча важливо дозволити науці робити свою роботу та стежити за критикою та спростуваннями.

Тим не менш, календар майя далеко не проста система, заснована на основах астрономії. Ми зовсім не повинні дивуватися тому, що вимірювання космосу майя охоплювало такий великий простір і час.

Дослідження було опубліковано в Ancient Mesoamerica.