Свіжі археологічні знахідки в печері Ільзенхеле, розташованій поблизу Раніса в центральній Німеччині, переписують історію раннього населення Homo sapiens у Європі. Вчені оголосили, що за допомогою аналізу стародавньої ДНК вони ідентифікували 13 останків Homo sapiens, датованих приблизно 47 500 роками, що робить їх найдавнішими останками наших предків у північній, центральній та північно-західній Європі.

Згідно з повідомленням Reuters, дослідження, представлене у трьох статтях у журналах Nature, наголошує, що Homo sapiens підкорили холодні високі широти Європи набагато раніше, ніж передбачалося раніше. Аналіз ДНК також дозволяє вченим краще зрозуміти, як наші предки адаптувалися до холодних умов, досліджуючи їх перебування в холодній степово-тундровій обстановці, аналогічній сучасному Сибіру або Скандинавії.

“Ці останки належать добре збереженій ДНК Homo sapiens, і їх датування проведено радіовуглецевим методом”, – зазначив палеоантрополог Жан-Жак Юблін з Колеж де Франс у Парижі.

Homo sapiens використовували печеру як тимчасовий притулок, полюючи на великих ссавців, таких як олені, коні, бізони і шерстисті носороги

Раніше вважалося, що Homo sapiens з’явилися в Африці понад 300 000 років тому, а потім повільно поширилися по всьому світу. Зустрічі з іншими групами людських видів, включаючи неандертальців, були частиною цього процесу. Проте, деталі цього періоду залишалися маловідомими.

Опинившись у печері Ільзенхелле, Homo sapiens використовували її як тимчасовий притулок, полюючи на великих ссавців, таких як олені, коні, бізони і шерстисті носороги. Вчені також виявили знаряддя, включаючи леза у формі листя, створені Homo sapiens, що спростовує припущення, що вони могли належати неандертальцям.

“Результати з Ранісу говорять про те, що Homo sapiens швидко адаптувалися до холодних умов і успішно існували з іншими людськими видами, такими як неандертальці “, – зазначив археолог Марсель Вайс з Університету Фрідріха-Олександра Ерланген-Нюрнберг.

Також було висловлено припущення про можливі взаємодії Homo sapiens та неандертальців у цьому регіоні, але для більш детального розуміння цього питання будуть потрібні додаткові дослідження.