Вчені з Victoria University of Wellington опублікували нові дані, що передбачають, що Нова Зеландія може зіткнутися з руйнівним 15-метровим цунамі приблизно раз на 580 років. Їхнє дослідження, опубліковане на порталі JGR, попереджає про потенційну загрозу для прибережних спільнот.

Цунами, як правило, мають руйнівний вплив на прибережні райони, і їхня рідкість в інструментальних даних робить оцінку майбутніх ризиків складною. Вчені раніше використали статистичні дані землетрусів для спроб кількісної оцінки загрози цунамі. Проте це дослідження – перше, де було використано фізично заснований синтетичний каталог землетрусів з метою оцінки ймовірності цунамі у регіоні.

За словами дослідників, аналізуючи 30 000-річний каталог землетрусів, вони змогли охопити широкий спектр потенційних джерел цунамі. Моделювання деформації поверхні землі та подальших цунамі на основі даних про 2585 землетрусів магнітудою понад 7,0 показало, що зміщення субдукційних зон Хікуранги та Тонга-Кермадек може викликати цунамі заввишки до 28 метрів на узбережжі Нової Зеландії.

Ці результати підтверджують, що використання симуляцій землетрусів для ймовірнісних моделей цунамі може бути важливим інструментом передбачення небезпек майбутніх подій. Вони також стали основою розробки нових ймовірнісних моделей для боротьби з можливими наслідками цунамі.

Підбиваючи підсумки, це дослідження є значним кроком у розумінні та кількісної оцінки ризику, пов’язаного з цунамі, які можуть становити загрозу для берегових ліній всього світу. Нові дані допомагають краще зрозуміти та готуватися до цієї потенційно небезпечної стихії.

Раніше вчені виявили 72-кілометровий розломом, здатний викликати мегацунамі.