Міжнародна команда вчених із Китаю та Канади провела дослідження, присвячене зв’язку між частим використанням мобільних телефонів і ризиком розвитку серцево-судинних захворювань. Висновки цього дослідження були опубліковані в журналі Medical Dialogues.

У дослідженні взяли участь 444 027 осіб, які на момент початку експерименту не мали серцево-судинних захворювань. Учасники повідомляли про частоту використання мобільних телефонів у період з 2006 по 2010 роки. Вчені порівняли ці дані з інформацією про випадки інсульту, ішемічної хвороби серця, фібриляції передсердь і серцевої недостатності в подальші роки.

Дослідники виявили, що такі фактори, як поганий сон, невротизм і психічна нестабільність, сприяють підвищенню ризику розвитку серцево-судинних патологій. Ці фактори порушують циркадні ритми, а також викликають ендокринні та метаболічні збої, що сприяє підвищенню запалень в організмі, негативно впливаючи на здоров’я серця.

Часте використання телефону погіршує ці процеси, збільшуючи ризик розвитку серцево-судинних захворювань. Хоча підвищення ризиків є помірним, вчені планують глибше вивчити цей зв’язок для розробки більш чітких рекомендацій.