П’ятниця, 18 Жовтня

Нове дослідження, опубліковане в журналі Geophysical Research Letters, малює тривожну картину майбутнього Землі. Вчені попереджають, що мета утримати глобальне потепління на рівні 1,5°C, встановлена Паризькою угодою, може бути недосяжною. Замість цього, до кінця століття планета може потеплішати на 2,9°C, що призведе до катастрофічних наслідків.

Ель-Ніньо: від природного явища до глобальної загрози

Одним з найсерйозніших наслідків потепління стане посилення та почастішання Ель-Ніньо – природного явища, що викликає підвищення температури поверхні води в Тихому океані. Екстремальні Ель-Ніньо можуть призводити до руйнівних повеней, посух, лісових пожеж та інших природних катастроф.

26 екстремальних Ель-Ніньо за століття

За нинішнього рівня викидів парникових газів, до кінця століття очікується 8-9 екстремальних Ель-Ніньо. Однак, при потеплінні на 3,7°C їх кількість може зрости до 26 за століття, а тривалість кожного явища збільшиться. За словами вчених, 90,4% цих Ель-Ніньо будуть екстремальними за сучасними стандартами.

Вчені попереджають, що до кінця століття планета може потеплішати на 2,9°C, що призведе до катастрофічних наслідків

Наслідки для суспільства та економіки

Посилення та почастішання Ель-Ніньо матиме величезні негативні наслідки для суспільства та економіки. Повені, посухи та інші природні катастрофи можуть призвести до втрати життів, руйнування інфраструктури, неврожаїв та економічних криз.

Необхідність термінових дій

Дослідження підкреслює необхідність термінових дій щодо скорочення викидів парникових газів та адаптації до зміни клімату. Якщо ми не вживемо заходів зараз, наслідки можуть бути катастрофічними для нашої планети та майбутніх поколінь.