Вчені зробили сенсаційне відкриття: китайська гігантська саламандра, яку раніше вважали одним видом, насправді складається з дев’яти різних видів. Це відкриття має важливе значення для збереження цих унікальних тварин, які перебувають під загрозою зникнення.

Криза ідентичності

Це вже не перший раз, коли китайська гігантська саламандра стикається з “кризою ідентичності”. У 2019 році вчені вже виділили три різні види, причому південнокитайська гігантська саламандра отримала титул найбільшої амфібії у світі, досягаючи 1,8 метра в довжину.

Генетичне різноманіття

Нове дослідження, проведене вченими з Zoological Society of London та Kunming Institute of Zoology, показало, що китайська гігантська саламандра має набагато більше генетичне різноманіття, ніж вважалося раніше. Аналіз ДНК різних популяцій саламандр виявив, що вони розділилися на щонайменше сім, а можливо, і на дев’ять різних видів.

Китайська гігантська саламандра має набагато більше генетичне різноманіття, ніж вважалося раніше. Атвор зображення: Young Chuan Dong

Зовнішня схожість та генетичні відмінності

Цікаво, що різні види китайської гігантської саламандри дуже схожі зовні. “Їх зовнішній вигляд не змінився протягом мільйонів років”, – зазначає провідний автор дослідження Мелісса Марр. Проте генетичний аналіз показав, що ці амфібії є окремими видами.

Важливість для збереження

Відкриття такої різноманітності має важливе значення для збереження китайської гігантської саламандри. “Китайські гігантські саламандри та їхнє генетичне різноманіття – це ключовий вид, який має важливе значення для підтримки здоров’я їхніх екосистем”, – пояснює Марр. – “Наші висновки підкреслюють нагальну потребу захистити цих унікальних земноводних, поки не пізно”.

Загрози та заходи збереження

Китайська гігантська саламандра перебуває під загрозою зникнення через надмірний вилов для їжі та втрату середовища проживання. Зусилля щодо збереження цього виду вже докладаються, але вони повинні бути розширені з урахуванням нового розуміння його різноманітності. Вчені закликають до негайних дій щодо опису нових видів, пошуку популяцій, що вижили, та включення їх до природоохоронного законодавства.

Відкриття дев’яти видів китайської гігантської саламандри – це важливий крок у розумінні біорізноманіття нашої планети. Це також нагадування про те, що ми повинні докладати зусиль для збереження унікальних видів, які перебувають під загрозою зникнення.