Понеділок, 16 Вересня

Нове дослідження, опубліковане в журналі The Journal of Genetics and Genomics, проливає світло на зовнішність наших вимерлих родичів – неандертальців та денисовців (Денисівських людей). Вчені, проаналізувавши геноми сучасних людей та порівнявши їх з генетичними даними неандертальців та денисовців, змогли змоделювати, як могли виглядати обличчя цих древніх людей.

Ширші носи та більш віддалені очі

Згідно з результатами дослідження, обличчя неандертальців та денисовців, ймовірно, відрізнялися від обличчя сучасних людей ширшими носами та більшою відстанню між очима. Ці особливості могли бути адаптацією до холодного клімату та підвищеної потреби в кисні.

Неандерталець. Автор зображення: Хольгер Нойман / Музей неандертальців

Неандертальці: великий ніс для зігрівання

Вчені вважають, що неандертальці мали більші носи, ніж сучасні люди, оскільки їм потрібно було зігрівати холодне повітря перед тим, як воно потрапляло в легені. Це пояснюється тим, що вони жили в холоднішому кліматі і потребували більше енергії для підтримки тепла тіла, що вимагало більшого споживання кисню.

Денисовці: ще ширші носи для життя на високогір’ї

Денисовці, ймовірно, мали ще більші потреби в кисні, ніж неандертальці, оскільки вони жили в ще холоднішому кліматі та на більшій висоті. Тому їхні надзвичайно широкі носи могли бути адаптацією до цих суворих умов.

Зовнішність молодої денисівської дівчини, виявлена ​​за допомогою стародавньої ДНК, отриманої зі скам’янілої кістки пальця (Maayan Harel)

Вплив на сучасну людину

Цікаво, що деякі гени, відповідальні за форму носа у неандертальців, могли передатися сучасним людям внаслідок схрещування між видами. Це може пояснити, чому у деяких людей спостерігаються риси обличчя, схожі на неандертальські.

Дослідження обличчя неандертальців та денисовців дозволяє нам краще зрозуміти еволюцію людини та адаптацію до різних умов середовища. Воно також підкреслює складність та різноманітність людської історії, в якій різні види людей взаємодіяли та обмінювалися генетичною інформацією.