П’ятниця, 20 Вересня

Дослідники попередили, що на півдні Німеччини мешкають дикі кабани, вживання м’яса яких у їжу становить загрозу через високий рівень радіації. Про це йдеться у дослідженні, опублікованому на сайті American Chemical Society.

Вчені давно з’ясували, що у популяції диких кабанів на півдні Німеччини міститься надзвичайно високий рівень радіоактивного цезію. Основною причиною засилля небезпечних тварин вважалася катастрофа на Чорнобильській АЕС у 1986 році. Проте нове дослідження, співавтором якого виступив радіохімік із Віденського технологічного університету Георг Штайнхаузер, показало, що на кабанів впливають довгострокові наслідки ядерних випробувань. Фахівці дійшли висновку, що світові ядерні випробування призвели до випадання достатньої кількості радіоактивних опадів, щоб забруднити кабанів.

Після аналізу м’яса різних кабанів дослідники виявили високий рівень цезію-135 — радіоактивного ізотопу, який, як правило, утворюється під час вибуху ядерної зброї. Ізотопи зрештою потрапляють у підземні джерела їжі кабанів, які їх акумулюють. Вчені з’ясували, що від 10 до 68 відсотків радіації в кабанах спричинено ядерними випробуваннями протягом XX століття.

Тварини стали такими радіоактивними, що їх не можна вживати. З 48 проаналізованих зразків м’яса близько 88 відсотків перевищили встановлені у Німеччині норми вмісту радіоактивного цезію у продуктах харчування.