Понеділок, 16 Вересня

Комодські варани, одні з найстрашніших хижаків на планеті, володіють унікальною адаптацією, яка забезпечує їм міцність зубів. Вчені виявили, що зуби цих рептилій укріплені залізним ковпачком, який може бути ключем до розуміння еволюції зубів у динозаврів.

Відкриття та аналіз

Дослідники з Королівського коледжу Лондона помітили незвичайне помаранчеве забарвлення на зубах комодських варанів. Використовуючи потужні рентгенівські промені на синхротронній установці, вони виявили, що це забарвлення є результатом концентрації заліза вздовж ріжучих країв та кінчиків зубів.

У комодських драконів зуби вкриті шаром заліза

Функція залізного ковпачка

Вчені вважають, що залізний ковпачок виконує дві основні функції:

1. Зміцнення емалі. Емаль зубів комодського варана дуже тонка, тому залізний ковпачок надає їй додаткову міцність, захищаючи від пошкоджень під час поїдання великої здобичі.
  2. Захист від кислоти. Залізо може служити бар’єром, що захищає зуби від агресивних травних соків, що виробляються в шлунку варана.

Можливий зв’язок з динозаврами

Дослідники також шукали залізні покриття у викопних зубах динозаврів. Хоча поки що не знайдено прямих доказів, вони не виключають, що така адаптація могла існувати і у деяких видів динозаврів.

Перспективи для стоматології

Відкриття залізного ковпачка у комодських варанів викликало інтерес у стоматологів. Можливо, в майбутньому ця природна адаптація надихне на створення нових матеріалів для зміцнення та захисту зубної емалі у людей.

Дослідження зубів комодського варана відкриває нові горизонти у розумінні еволюції зубів та їхньої адаптації до різних умов. Залізний ковпачок, виявлений у цих рептилій, є унікальним прикладом того, як природа знаходить рішення для забезпечення виживання та успішного полювання.