З моменту відкриття 60 років тому квазари часто вважалися найяскравішими та найпотужнішими об’єктами в космосі. Незважаючи на десятиліття їх вивчення, дослідники так і не зрозуміли, що стало причиною цих яскравих подій. Нове дослідження може нарешті пролити світло на таємниче походження квазарів і те, як вони утворюються.

Нове дослідження опубліковано в Monthly Notices of the Royal Astronomical Society , і в ньому дослідники детально описують, як утворюються квазари під час зіткнення галактик. Ця таємниця того, що викликає блискучий і культовий викид енергії квазара, була однією з найбільших головоломок космосу.

Отже, як дослідники виявили походження квазарів? Згідно з останньою статтею, дослідники використовували глибокі зображення, отримані з телескопа Ісаака Ньютона в Ла-Пальма, щоб спостерігати спотворені структури в найвіддаленіших регіонах галактик, де знаходяться квазари.

Віра, заснована на цьому новому дослідженні, полягає в тому, що квазари утворюються, коли галактики стикаються одна з одною. Ці події відбуваються, коли надмасивні чорні діри поблизу центрів галактик стикаються. Більшу частину часу цей газ обертається за межами чорної діри, поза межами досяжності.

Однак деякі з цих зіткнень спрямовують газ до чорних дір. І незадовго до того, як чорна діра може споживати газ, вона вивільняє величезний викид енергії та випромінювання — походження квазарів, які десятиліттями спантеличили вчених.

Що ще більше вражає в цих квазарах, так це те, що деякі з них настільки потужні, що витісняють решту газу з галактики, залишаючи її нездатною утворювати нові зірки протягом мільярдів років. Деякі квазари створюють потужні струмені енергії. Примітно, що це перший випадок, коли дослідники зробили зображення зразка квазарів такого розміру, використовуючи такий високий рівень чутливості.

Дослідження базувалося на спостереженнях 48 квазарів, а також на спостереженнях їхніх головних галактик і понад 100 неквазарних галактик. Дослідники виявили, що галактики з квазарами більш імовірно взаємодіють або стикаються з іншими галактиками, які знаходяться там, що допомагає пояснити походження цих подій квазарів.