Субота, 11 Травня

Дослідницька група зі Шведського університету Лінчепінг і Німецького центру Гельмгольца в Мюнхені виявила ключовий тип хімічної реакції, який може пояснити високу стійкість органічної матерії в річках і озерах до розкладу. Їхні результати були опубліковані у виданні Nature.

Норберт Херткорн, вчений-хімік, який колись працював у Мюнхенському університеті Гельмгольца і нині працює в університеті Лінчепінг, зазначив: «Це було святим Граалем у моїй галузі протягом десятиліть».

Розглянемо процес на прикладі листя, яке відпадає з дерева і розкладається. Від моменту падіння листа до його розкладання, він проходить через різні стадії: від впливу комах і мікроорганізмів до впливу сонячного світла та вологи, які прискорюють його розкладання. З часом, розкладене листя потрапляє до річок та озер.

Вчені змогли визначити, що в основі цього процесу лежить реакція, відома як окислювальна деароматизація, яка змінює тривимірну структуру біомолекул і активує серію наступних реакцій, утворюючи мільйони складних молекул.

В основі розкладання листя лежить реакція, відома як окислювальна деароматизація, яка змінює тривимірну структуру біомолекул і активує серію наступних реакцій, утворюючи мільйони складних молекул

Це відкриття дозволило науковцям використовувати ядерний магнітний резонанс для аналізу цих складних молекул, що дало змогу детальніше зрозуміти хімічні процеси, які відбуваються у розчиненій органічній матерії.

За словами Девіда Баствікена, професора зміни навколишнього середовища, це дослідження має важливе значення для розуміння циклів вуглецю на Землі, оскільки воно пояснює механізми затримки вуглецю у формі органічної речовини, зменшуючи його повернення в атмосферу у вигляді газів.