П’ятниця, 18 Жовтня

Міжнародна команда генетиків та експертів зі штучного інтелекту розкрила раніше невідому частину історії неандертальців та людей сучасного анатомічного типу. Результати дослідження опубліковані в журналі Science.

Генетичний аналіз та потік генів

Фахівці склали карту потоку генів між різними групами гомінінів за останні чверть мільйона років, використавши дані про геноми 2000 сучасних людей, а також трьох неандертальців і одного денісівця. Виявилося, що протягом більшої частини людської історії мало місце багаторазове змішання сучасних людей та неандертальців.

Для аналізу використовувався генетичний інструмент IBDmix, який застосовує методи машинного навчання для розшифрування геному. Цей метод дозволив виявити три хвилі контактів між сучасними людьми та неандертальцями: близько 200-250 тисяч років тому, 100-120 тисяч років тому та 50-60 тисяч років тому. Раніше вважалося, що сучасні люди розселилися з Африки лише 50 тисяч років тому.

Відкриття у геномах неандертальців

Одним з важливих відкриттів стало виявлення ДНК сучасних людей у геномах неандертальців. Це дозволило побачити ранні міграції та взаємодії, які раніше не були зафіксовані. Також було встановлено, що популяція неандертальців була меншою, ніж вважалося раніше, і налічувала близько 2400 особин, що розмножуються.

Асиміляція неандертальців

Дослідження показало, що неандертальці, швидше за все, не вимерли, а були асимільовані у популяцію сучасних людей. Це підтверджує гіпотезу антрополога Фреда Сміта про «модель асиміляції», згідно з якою останні неандертальці були включені до людських спільнот.