П’ятниця, 20 Вересня

Китайські вчені з Державної ключової лабораторії супрамолекулярної структури та матеріалів Хімічного коледжу Цзилінського університету оголосили про створення органічних кристалів, здатних змінювати колір при контакті з кислотою. Цей прорив відкриває двері для розробки гнучких та легких електронних пристроїв, що мають унікальні оптоелектронні властивості.

Голчасті органічні кристали, мікро- або сантиметрової довжини, тривалий час використовувалися як засоби для перетворення оптичних сигналів. Однак новий кристал, названий кристалом Шиффа, поєднує кілька унікальних характеристик, включаючи можливість регулювання кольору випромінювання від зеленого до темно-червоного шляхом контрольованого впливу кислоти.

Дослідники показали, що кристал Шиффа може змінювати свій колір в різних точках, варіюючи його відтінок від зеленого (554 нм) до темно-червоного (659 нм) за допомогою кислотної пари. Це відкриває нові перспективи для створення різних блокових структур, які можуть бути легко ідентифіковані за кольором та випромінюванням.

Більш того, гнучкі оптичні структури, створені на основі кристала Шиффа, можуть бути реконфігуровані з використанням процесу стирання-запису, що швидко повторюється, заснованого на оборотному протонуванні-депротонуванні. Це дозволяє створювати гнучкі оптичні кристалічні тюнери з широким діапазоном вихідних сигналів, які можуть бути гнучко регульовані.

Цей прорив не тільки підтверджує можливість створення оптичних структур, що реконфігуруються, з використанням органічних кристалів, але і відкриває нові перспективи для застосування гнучких органічних кристалів в легких електронних носимих пристроях.