Вівторок, 9 Липня

Мільйони років тому північноамериканським континентом бродили птахоподібні динозаври. Вони важили близько 77 кілограмів, мали беззубі дзьоби та були покриті шаром пір’я. Вчені прозвали їх «пекельними курчатами».

Йдеться про овірапторозаври, що належать до загадкового сімейства цінагнатид. Найвідоміший їхній представник, Анзу (Anzu wyliei), був описаний ще 2014 року. Ця стародавня істота досі залишається маловивченою, тому коли у Південній Дакоті (США) виявили нові скам’янілості птахоподібного динозавра, палеонтологи поспішно віднесли їх до цього виду.

Останки Eoneophron infernalis

Однак після ретельного вивчення останків археологи з Університету штату Оклахома дійшли висновку, що мають справу з новою істотою. Дослідження про це опублікував журнал PLOS One.

Нового назвали Eoneophron infernalis. Зважаючи на все, він також належав до сімейства овірапторозаврів — групи динозаврів розміром з людину, яка мешкала 100-66 мільйонів років тому. У нього були трипалі лапи з гострими кігтями та короткий хвіст. Раціон поки невідомий, але, швидше за все, доісторичне «курча» було всеїдним.

Соціальну поведінку також важко встановити – для цього на руках палеонтологів не вистачає матеріалу для вивчення.

Його відкриття вказує на вищий рівень різноманітності цих динозаврів, ніж вважалося раніше.
Авторство зображення: Ілюстрація Зубіна Еріка Дутти; Аткінс-Вельтман та ін., 2024, PLOS ONE ( CC-BY 4.0 )

“Цілком ймовірно, що соціальність (або її відсутність) відрізнялася у різних особин: деякі жили поодинці, інші збивалися в зграї”, – сказав Кайл Аткінс-Вельтман, один із авторів дослідження.

Дослідження показує, що цінагнатиди процвітали протягом усього пізнього крейдяного періоду, перш ніж були знищені під час фатального зіткнення планети з астероїдом 66 мільйонів років тому.