Неділя, 19 Травня

Науковці з Массачусетського технологічного інституту здійснили прорив, виявивши, що світло може випаровувати воду без застосування тепла. Цей процес, названий «фотомолекулярним ефектом», може кардинально змінити наше розуміння таких явищ, як кліматичні зміни та промислове виробництво.

Традиційно вважалося, що для випаровування води необхідне тепло. Однак дослідження показало, що під впливом світла вода може випаровуватись, оминаючи нагрівання. В експериментах, проведених дослідниками, було виявлено, що світло, падаючи на поверхню води, може безпосередньо стимулювати вивільнення водяних молекул, викликаючи їх випаровування незалежно від температури.

Це відкриття має значні наслідки. Воно може допомогти вирішити існуючі розбіжності у даних про поглинання вологи хмарами, що важливо для точнішого прогнозування кліматичних змін. Також це відкриває нові можливості для розробки технологій, таких як опріснення морської води за допомогою сонячної енергії або більш енергоефективні методи сушіння в промисловості.

Вчені виявили, що світло може випаровувати воду без застосування тепла

Дослідники зазначають, що ефект найбільш виражений при певних кутах падіння світла та при певній поляризації, а зелене світло здається найефективнішим. Цей процес, як вважається, також може відбуватися у природних водоймах.

Це відкриття ставить під сумнів деякі кліматичні моделі і може сприяти розробці нових підходів у збереженні чистої води та енергії. Для повного розуміння цього явища потрібні додаткові дослідження, особливо у використанні різних типів світла та матеріалів.

Раніше нове дослідження показало, що харчування здатне змінити ДНК людини.