Вчені досягли неймовірного прориву в біології розвитку птахів: їм вдалося виростити курча без яєчної шкаралупи. Це відкриття відкриває нові можливості для вивчення ембріонального розвитку птахів та має величезний потенціал для різних галузей науки.

Система культивування без шкаралупи

Дослідники розробили унікальну систему культивування яєць, яка замінює непрозору яєчну шкаралупу прозорою оболонкою. Це дозволяє спостерігати за розвитком ембріона птаха від самого початку до моменту вилуплення. Система виявилася настільки ефективною, що кілька курчат успішно вилупилися і виросли в здорових дорослих птахів.

Здорові нормальні курчата, які вилупилися з нової системи. (Obara et al., Sci. Rep. , 2024)

Довгий шлях до успіху

Вчені десятиліттями працювали над створенням системи культивування без шкаралупи (SLCS). Попередні спроби були не досконалими, і курчата не могли нормально розвиватися. Проте, в новому дослідженні вчені вирішили ключову проблему – висихання мембрани жовткового мішка, яка захищає ембріон.

Оптимальні умови для розвитку

Дослідники встановили посудину з культурою на ротаційному шейкері, який забезпечував постійний рух і запобігав висиханню мембрани. Експерименти з різними швидкостями обертання показали, що оптимальною є швидкість 10 обертів на хвилину. Також важливим фактором виявилося додавання кисню та карбонату кальцію (матеріалу, з якого складається яєчна шкаралупа) до посудини з культурою.

Розвиток курячого ембріона в SLCS команди. Білий порошок, який з’являється на 11 день, є карбонатом кальцію. (Obara et al., Sci. Rep. , 2024)

Результати дослідження

Завдяки новій системі культивування вчені досягли найвищого відсотка успішного виведення курчат – 10,5%. Один з курчат, що вилупилися, виріс в абсолютно здорову дорослу курицю.

Значення для науки

Нова система культивування без шкаралупи відкриває нові можливості для вивчення ембріонального розвитку птахів. Вона дозволяє спостерігати за розвитком ембріона в реальному часі і проводити різноманітні експерименти. Це може бути корисним для різних галузей науки, таких як токсикологія, дослідження стовбурових клітин, біовізуалізація та регенеративна медицина.

Вирощування курчати без яєчної шкаралупи – це значний науковий прорив, який може призвести до нових відкриттів в галузі біології розвитку та медицини. Це ще один приклад того, як наукові дослідження розширюють наші знання про світ і відкривають нові можливості для покращення життя людей.

Не пропустіть: “Доісторичний монстр”, викинутий на пляж Каліфорнії, налякав людей