Неділя, 7 Липня

Дослідницька група з  Університету Нової Англії США виявила, що мозок людини не старіє – результати дослідження опубліковані у журналі Nature Ecology & Evolution.

За словами вчених, з усіх приматів тільки люди і неандертальці мають цю особливість. Мозок всіх ссавців складається з чотирьох окремих часток, кожна з яких виконує свої функції. У своїй роботі група зосередилася на вивченні того, чи розвивалися частки мозку незалежно одна від одної чи разом. Зокрема, вони хотіли дізнатися, чим мозок людини може відрізнятися в цьому від мозку інших приматів.

Щоб відповісти на це питання, вчені вивчили, як різні частки змінилися з часом у різних видів – аналіз включав сотні моделей мозку живих та викопних приматів. Також вони проаналізували зміни мозку у міру того, як тварина росте на різних стадіях свого життєвого циклу. Результати показали, що у людей та неандертальців особливо високий рівень інтеграції мозку порівняно з іншими приматами, особливо між тім’яною та лобовою частками.

«Розгляд змін форми у процесі зростання показало, що в людиноподібних мавп, таких як шимпанзе, інтеграцію між частками мозку можна порівняти з такою у людей, поки вони не досягнуть підліткового віку. У цей момент інтеграція швидко припиняється у людиноподібних мавп, але продовжується і в дорослому віці у людей», – зазначили вчені.

За словами дослідників, еволюція різних частин нашого мозку більш тісно інтегрована, і, на відміну від будь-якого іншого живого примату, ця особливість зберігається протягом усього дорослого життя.