П’ятниця, 20 Вересня

Китайські вчені з Уханьського університету виявили нові особливості чорних дір. Результати дослідження опубліковані у журналі Nature.

Відомо, що деякі надмасивні чорні дірки, які мають масу, що дорівнює мільйонам або мільярдам мас Сонця, можуть накопичуватися в центрі галактик. Така безліч чорних дірок, що випромінюють струмені сильно намагніченої плазми, називають мікроквазарами.

Тепер астрофізики під час спостережень за мікроквазаром під назвою GRS 1915+ 105 виявили специфічні характеристики системи мікроквазарів, які раніше не фіксувалися. Вони використовували масивний сферичний радіотелескоп (FAST), що дозволило вперше виявити сигнал квазіперіодичних коливань (QPO) в радіодіапазон від системи мікроквазарів. Примітно, що QPO вже спостерігалися у рентгенівських променях мікроквазарів, проте виявити ці коливання як частину радіовипромінювання усієї системи вдалося вперше.

Відкриття може демонструвати перші свідчення активності струменя, випущеного мікроквазаром. За певних умов деякі подвійні системи чорних дірок запускають струмінь — паралельні пучки зарядженої речовини та магнітного поля, що рухаються практично зі швидкістю світла.