П’ятниця, 5 Липня

Дослідники з Університету Торонто оголосили про відкриття нового РНК-вірусу Apocryptovirus odysseus, який посилює токсоплазмоз при поєднанні з паразитом Toxoplasma gondii. Це відкриття надає унікальне розуміння потенційних стратегій лікування паразитарних інфекцій.

Згідно з порталом Virus Evolution, у більшості здорових людей токсоплазмоз проходить безсимптомно. Якщо симптоми з’являються, вони можуть включати: легке підвищення температури, збільшення лімфатичних вузлів, головний та м’язовий біль. У людей з ослабленою імунною системою (наприклад, при ВІЛ/СНІДі або після трансплантації органів) токсоплазмоз може спричинити важкі ураження мозку, очей та інших органів. У вагітних жінок інфекція може призвести до викиднів або серйозних аномалій у новонароджених.

З використанням комп’ютерної вірусології як інструменту аналізу та інтерпретації мільйонів доступних зразків, дослідники виявили новий нарнавірус, Apocryptovirus odysseus (Ao), який, ймовірно, інфікує нейротропного паразита Toxoplasma gondii. Це відкриття є важливим кроком у розумінні механізмів розвитку токсоплазмозу.

Раніше було встановлено, що кілька найпростіших паразитичних вірусів (PPV) можуть стати тригерами вроджених реакцій господаря. Дослідники представили in silico докази того, що Ao може бути прозапальним фактором у клітинах людини та миші, інфікованих T.gondii. Це відкриває нові горизонти розуміння впливу вірусів в розвитку захворювань.

Подальший аналіз понад 7,6 мільйонів зразків дозволив дослідникам виявити дев’ятнадцять видів апокриптовірусів, усі з яких було знайдено у зразках різних видів тварин. Присутність цих вірусів виявилася надійним предиктором наявності паразитичних нуклеїнових кислот Apicomplexa, підтверджуючи їхню роль як родів паразитів-заражувачів вірусами.