Понеділок, 16 Вересня

На даний момент провідні астрономи з усього світу виявили понад 5200 екзопланет — планет, розташованих за межами Сонячної системи. При цьому менше 200 з них насправді віддалено нагадують Землю з твердою скелястою поверхнею, тому відкриття будь-якої екзопланети, схожої на нашу рідну планету, є дуже важливою подією в науковому світі. Більш того, подібні події виявляються набагато вагомішими, якщо виявлена ​​екзопланета ще й може бути потенційно придатною для життя, тому що на даний момент з 5 200 відкриттів лише трохи більше десятка можуть теоретично стати «Землею 2.0». І саме таку планету вчора, 3 лютого, відкрили вчені з Інституту астрономії Макса Планка у Німеччині.

Фахівці заявили, що група з 50 астрономів офіційно підтвердила існування вкрай рідкісної у своєму роді екзопланети Wolf 1069 b, яка обертається навколо червоного карлика Wolf 1069. Вчені вважають, що дане космічне тіло має тверду кам’янисту поверхню, маса планетискладає приблизно 1.26 від Землі, а розмір свіжого відкриття практично дорівнює нашій рідній планеті – Wolf 1069 b всього в 1,08 разів більше в діаметрі. Відповідно, у фізичному плані дана екзопланета вкрай схожа на Землю, але це робить її настільки цікавою для наукового світу. Справа ще й у тому, що Wolf 1069 b знаходиться в так званій зоні своєї зірки.

Дослідники відзначають, що планета Wolf 1069 b обертається навколо своєї зірки на відстані, яка еквівалентна 15 частині відстані від Землі до Сонця, а час повного обороту навколо червоного карлика становить 15,6 земних днів. Відповідно, вчені припускають, що планета знаходиться в спеціальній зоні, яка має на увазі адекватні температури на поверхні екзопланети для формування на ній життя або наявності води (у тому числі в рідкому вигляді). Нещодавно відкрита планета повинна отримувати приблизно 65% світла, яке одержує Земля, а температура на поверхні повинна становити близько -22 °C. І хоча багато хто може вирішити, що це вщент розбиває всі надії на життя на планеті, це не так.

Вчені вважають, що якщо на планеті Wolf 1069 b немає атмосфери, то температура там справді тримається на досить низькому рівні. Безумовно, це не Меркурій, на якому температура в десятки разів нижча, але при -22 °C сподіватися на наявність життя можна з великою натяжкою. Але якщо атмосфера на цій планеті все ж таки є, то температура на її поверхні повинна становити приблизно 13 °C, а в таких умовах життя цілком може існувати, та й вода в рідкому вигляді – теж. На жаль, Wolf 1069 b знаходиться на відстані 31 світловий рік від Землі, так що сучасні технології не дозволяють точно визначити наявність атмосфери, але в рамках космосу це відносно близький «сусід».