П’ятниця, 18 Жовтня

Нове дослідження показало, що залишки стародавніх вірусів, які залишилися в ДНК людини, можуть допомогти людям боротися з раком легенів.

Вчені з Інституту Френсіса Кріка, який частково фінансується Cancer Research UK, виявили, що ці віруси, які називаються ендогенними ретровірусами, перебувають у латентному стані у більшості людей, але можуть пробуджуватися в тканинах раку.

Але досліджуючи тканини раку легенів як у мишей, так і в тканинах людини, вчені виявили, що коли ці клітини активуються, вони можуть викликати імунну відповідь від В-клітин, які є білими кров’яними клітинами, які створюють антитіла, що руйнують хворобу.

Отже, коли стародавні ендогенні «ретровіруси прокидаються» в ракових областях, наш організм створює біологічну відповідь для боротьби з раком.

«Імунну систему обманом змушують повірити, що пухлинні клітини заражені, і вона намагається знищити вірус, отже, це свого роду система тривоги», — сказав професор Джордж Кассіотіс, керівник лабораторії ретровірусної імунології в Кріку.

За його словами, це відкриття наближає вчених до створення ефективніших методів лікування раку легенів.

«Провівши додаткові дослідження, ми могли б розробити вакцину для лікування раку, яка складається з активованих генів ERV, щоб посилити вироблення антитіл у місці раку пацієнта та, сподіваємось, покращити результати імунотерапії», — сказав професор Кассіотіс у заяві The Francis.

Він додав: «ERV ховалися як вірусні сліди в геномі людини протягом тисяч або мільйонів років, тому захоплююче думати, що хвороби наших предків можуть бути ключовими для лікування хвороб сьогодні».

Джуліан Даунворд, заступник директора з досліджень і керівник лабораторії онкогенної біології в Інституті Френсіса Кріка, сказав: «Ця робота відкриває ряд нових можливостей для покращення відповіді пацієнтів на імунотерапію, що є важливим кроком у тому, щоб допомогти більшій кількості людей вижити від раку легенів».

За даними Американського онкологічного товариства , рак легенів є другим за поширеністю раком як у чоловіків, так і у жінок у Сполучених Штатах (якщо не враховувати рак шкіри). За оцінками організації, у 2023 році буде приблизно 238 340 нових випадків раку легенів і 127 070 смертей від захворювання.