П’ятниця, 27 Вересня

Дослідники з Гарвардського університету та Університету Теннессі зробили важливе відкриття, виявивши унікальну викопну екосистему Lantern North у Массачусетсі, вік якої оцінюється в 320-318 мільйонів років. Це дослідження було опубліковане в журналі Nature Communications.

У Lantern North були знайдені скам’янілості понад 130 видів, серед яких ранні рептилії, амфібії, павукоподібні, комахи та рослини. Багато з цих знахідок є найдавнішими відомими зразками своїх груп. Крім того, було виявлено сліди життєдіяльності тварин: нори, відбитки, сліди відкладання яєць та поїдання рослин.

Палеогеографія формації Вамсутта та порівняння кам’яновугільних наземних Лагерштеттен

Особливістю екосистеми Lantern North є те, що вона представляє собою суху височину, на відміну від звичних болотистих вуглеутворюючих середовищ, де скам’янілості зазвичай добре зберігаються. Це дозволило дослідникам не лише відтворити зовнішній вигляд, а й вивчити поведінку стародавніх тварин, що відкрило нові горизонти в дослідженні ранніх наземних екосистем.

Іхнотакси хребетних із формації Вамсутта

Науковці впевнені, що подальше дослідження місцевості Lantern North допоможе поглибити розуміння ранньої еволюції наземних екосистем та взаємодії основних груп тварин і рослин. Результати підкреслюють важливість вивчення різноманітних ландшафтів для повнішого розуміння еволюційної історії Землі.