Неділя, 7 Липня

Учасники міжнародної програми Breakthrough Listen провели дослідження радіосигналів із 820 зіркових систем та виявили 8 потенційних кандидатів, які можуть бути породжені позаземними цивілізаціями. Дослідження було опубліковано в Nature Astronomy.

“Ми розробили систему машинного навчання, що дозволяє шукати потенційні сигнали високорозвинених технологічних цивілізацій у радіохвилях, що надходять з далеких зіркових систем. Нам вдалося виділити відразу вісім унікальних позаземних сигналів, які в минулому не спостерігалися астрономами. Жоден з цих сигналів ще не був зафіксований у ході повторних спостережень”, – пишуть дослідники.

Астрономи під керівництвом Пітера Вордена, виконавчого директора Breakthrough Initiatives, створили машинний алгоритм для пошуку “техносигнатур”. Алгоритм фільтрує великі дані, зібрані обсерваторіями Breakthrough Listen. Вчені перевірили роботу на даних, зібраних з 2016 року під час спостережень за 820 зірками за допомогою GBT.

В результаті спостережень було зафіксовано 8 радіосигналів, що задовольняють умовам “техносигнатур”. Ці сигнали походили від 5 зірок: HIP 56802, HIP 118212, HIP 62207, HIP 54677 та HIP 13402. Три останні зірки породили по 2 різні сигнали, які можуть належати позаземним цивілізаціям.

Вчені відзначають, що всі п’ять зірок знаходяться біля Землі – від 30 до 90 світлових років. Це робить їх особливо значущими для досліджень. Поки що результати недостовірні, оскільки повторні спостереження не підтвердили сигнали, виявлені системою Breakthrough Listen.

Сигналів, що повторюються, немає, і поки астрономи не можуть сказати, що вони породжені позаземними цивілізаціями. Вчені сподіваються, що подальші спостереження за допомогою земних та космічних телескопів допоможуть дати однозначну відповідь у наступні роки.