Понеділок, 8 Липня

Можливо, група німецьких вчених нарешті зламала код уповільнення старіння людини. Відповідно до нового дослідження, опублікованого в Nature, дослідники з Кельнського університету в Німеччині виявили прорив у транскрипції генів, який може стати ключем до того, як працює старіння.

Крім того, цей ключ може бути пластичним, що дозволяє нам використовувати певні процеси, щоб повернути назад зміни, викликані транскрипцією генів. Цей ключ є процесом, за допомогою якого РНК копіює фрагменти ДНК. Дослідники виявили, що з віком люди цей процес пришвидшують і стають менш точними — більш схильними до помилок.

Один дослідник, який брав участь у новому дослідженні, доктор Андреас Бейєр, розповів Euronews, що всі попередні дослідження були зосереджені на тому, чому люди старіють і які гени вмикалися та вимикалися під час цього процесу. Але Бейєр каже, що ніхто не зупинявся, щоб запитати, як процес транскрипції змінюється з віком — що може виявитися корисним для уповільнення старіння людини.

Транскрипція генів є основоположною частиною головоломки, вважають Бейєр та його колеги. У цьому процесі РНК безпосередньо копіює ДНК, і якщо вона якимось чином псує цю копію, роблячи її недосконалою копією, повною помилок, тоді це псує важливу генетичну інформацію, необхідну для створення білків у клітинах організму.

Якщо помилковий фрагмент ДНК викачує погану інформацію, тоді білки визначають загальний стан здоров’я та функціонування клітин із недосконалою інформацією. Подумайте про білки як про мету для клітин, і якщо вони не доставляють бездоганну інформацію, значить, вони щось псують.

Саме ця помилкова транскрипція може бути одним із ключових факторів уповільнення старіння людини. Але як запобігти тому, щоб щось на зразок РНК погано виконувало свою роботу? Бейєр і його команда виявили, що один із способів зробити це може бути пов’язаний з дотриманням низькокалорійної дієти.

Попередні дослідження вже показали, як що дієта та те, як тіло сигналізує про інсулін, можуть впливати на старіння певних тварин, іноді навіть уповільнюючи старіння та подовжуючи тривалість життя тварини. Бейєр і його команда експериментували на плодових мушках, мишах і черв’яках, яких вони генетично змінили, щоб пригнічувати передачу сигналів інсуліну.

Тварини жили на 10-20 відсотків довше, ніж їхні немутантні побратими — миші, яких посадили на низькокалорійну дієту. Вони також перевірили дослідження на крові людини і виявили, що вона реагує подібно: РНК уповільнює процес транскрипції та робить менше помилок.

Цілком можливо, що цей процес можна змінити, щоб уповільнити старіння людини і, можливо, навіть допомогти запобігти появі таких захворювань, як рак, через помилки, створені в процесі транскрипції. Це дасть нам краще розуміти процес старіння та допомогти повністю зупинити його.