Неділя, 7 Липня

У новій статті, опублікованій в Cat News, було зроблено знакову ідентифікацію першого зареєстрованого спостереження кота Палласа на горі Еверест, розташованій у Національному парку Сагарматха в Непалі. Це надзвичайне відкриття стало результатом експедиції National Geographic та Rolex Perpetual Planet Everest у 2019 році, яка стала наймасштабнішою науковою експедицією на гору в історії.

З 7 квітня по 2 травня 2019 року д-р Трейсі Сеймон, співкерівник біологічної польової групи експедиції Perpetual Planet Everest і учасник програми зоологічного здоров’я в зоопарку Бронкса Товариства охорони дикої природи, зібрала зразки навколишнього середовища, розташовані на висотах 5110 і 5190 метрів (16765 і 17027 футів) над рівнем моря, вздовж національного парку Сагарматха на південному схилі гори Еверест. Зразки були взяті з місць на відстані 6 км (3,7 милі) одне від одного.

«Це феноменально — виявити докази існування цього рідкісного та чудового виду на вершині світу», — сказав доктор Сеймон. «Майже чотиритижнева подорож була надзвичайно корисною не лише для нашої команди, але й для більшої наукової спільноти. Відкриття кота Палласа на Евересті просвітлює багате біорізноманіття цієї віддаленої високогірної екосистеми та розширює відомий ареал цього виду до східного Непалу».

Аналіз ДНК зразків відходів, зібраних з обох місць, підтвердив, що дві кішки Палласа мешкають на горі Еверест і збігаються за територією з червоною лисицею. Дослідники виявили в зразках ДНК піки і гірської ласки, важливого джерела їжі для кота Палласа. Ці знахідки також додають новий вид до списку відомих ссавців у Національному парку Сагарматха, дуже відвідуваному та охоронюваному місці Всесвітньої спадщини.

«Це унікальне відкриття не лише з точки зору науки, але й збереження, оскільки ця популяція кота Палласа юридично захищена CITES (Конвенція про міжнародну торгівлю видами дикої фауни та флори, що перебувають під загрозою зникнення)», — сказав дослідник National Geographic та співавтор автор статті, доктор Антон Сеймон. «Ми сподіваємося, що підтвердження цього нового харизматичного виду підвищить обізнаність і освіту про різноманіття видів на цьому знаковому об’єкті всесвітньої спадщини».

Кількість туристів, які відвідують національний парк Сагарматха та гору Еверест, різко зросла: лише з кількох тисяч у 1970-х роках до понад п’ятдесяти тисяч у 2019 році. Примітно, що кіт Палласа залишався непоміченим у цьому парку до 2019 року, і нове дослідження демонструє як природоохоронна генетика та вибірка навколишнього середовища можуть бути використані як потужний підхід до виявлення та вивчення загадкових і невловних видів, таких як кіт Палласа.

Майбутні дослідження, що поєднують обстеження за допомогою фотопасток і збір додаткових зразків відходів, допоможуть краще визначити популяцію котів Палласа, ареал, щільність і їх раціон у національному парку Сагарматха.

«Новаторська експедиція Perpetual Planet Everest у 2019 році продовжує бути надзвичайно важливою для кращого розуміння найзнаковішого середовища на нашій планеті», — сказала Ніколь Алексієв, віце-президент з наукових та інноваційних програм National Geographic Society. «Ці результати є чудовою ілюстрацією того, чому ця робота важлива, і є наріжним каменем нашого партнерства з Rolex у вивченні та дослідженні найважливіших систем життєзабезпечення Землі».