П’ятниця, 5 Липня

Астрономи Вашингтонського університету, Інституту SETI, Єльського університету та Коледжу Сміт припустили, що інопланетні цивілізації можуть використовувати спалахи наднових, щоб привернути до себе увагу. Це дозволяє визначити регіони космосу, перспективні з погляду пошуку позаземних сигналів. Про це повідомляється у препринті статті, опублікованій у журналі arXiv.

Наднову SN 2023ixf вперше виявлено японськими астрономами 19 травня 2023 року. Вона спалахнула в галактиці Цівочне Колесо, розташованої у напрямку Великої Ведмедиці на відстані 21 мільйона світлових років. Наднова відноситься до типу II, тобто виникла в результаті колапсу масивної зірки у вісім разів більшої за Сонце. Світло від спалаху може залишатися видимим від кількох місяців до кількох років.

Позаземні цивілізації потенційно можуть використовувати наднові для синхронізації сигналів, що надсилаються в космос з метою встановлення контакту з іншими цивілізаціями. Спалах, який представляє інтерес для спостережень і привертає увагу, збільшує ймовірність виявлення сигналів, що надсилаються з навколишніх регіонів космосу. Ці регіони утворюють те, що дослідники назвали еліпсоїдом SETI.

Форма еліпсоїда визначається тимчасовими рамками, коли і інопланетяни, і дослідники Землі зможуть побачити світло від вибуху, і включає близько ста зірок. Команда вчених планує вивчати околиці надновий раз на місяць протягом наступних кількох місяців.