Вівторок, 2 Липня

Дев’ять років тому міжнародна група вчених заснувала організацію METI International, яка займається надсиланням повідомлень інопланетним цивілізаціям. У 2017 році перше повідомлення METI International було спрямоване до планети GJ273b, що знаходиться на відстані 19 світлових років від Землі. Мета цих зусиль – встановити контакт з інтелектуальними істотами за межами нашої планети.

Проте, ці ініціативи викликають побоювання серед деяких дослідників. Деякі з них попереджають, що такі дії можуть мати небезпечні наслідки для людства. Однією з причин цих побоювань є гіпотеза Темного лісу, яка є одним із пояснень парадокса Фермі. Згідно з цією гіпотезою, позаземні цивілізації можуть приховувати своє існування через страх перед ворожими намірами інших розумних істот у Всесвіті.

Гіпотеза Темного лісу передбачає, що будь-яка цивілізація, яка відкриє існування іншої, може сприйняти її як потенційну загрозу. Отримавши сигнал від іншої розумної істоти, ворожі інопланетяни можуть вирішити знищити її, щоб убезпечити себе.

Люди вже надіслали повідомлення потенційним позаземним цивілізаціям через космічні апарати “Вояджер-1” та “Вояджер-2”, а також за допомогою знаменитого радіосигналу “Послання Аресібо”. Ці повідомлення містять інформацію про Землю, її мешканців та про те, де знаходиться наша планета.

Існує ще одна проблема. Якщо повідомлення із Землі досягне далекої планети з розумними істотами, сигнал летітиме багато років, можливо, століття. Ми не можемо знати, наскільки за цей час розвинулися ці інопланетяни. Навіть якщо вони спочатку були миролюбними, їхні наміри могли змінитися за століття.

Відомий фізик Стівен Хокінг, за кілька років до своєї смерті у 2018 році, застерігав від встановлення контакту з інопланетянами та надсилання їм повідомлень. Його аргумент полягав у тому, що ми не знаємо технологічного рівня цих цивілізацій. Історія людства показує, що зустріч двох цивілізацій, однієї більш розвиненої та іншої примітивнішої, часто закінчується катастрофою для останньої. Тому деякі вчені вважають, що краще залишатися непомітними та не сигналізувати про свою присутність у Всесвіті.

Таким чином, пошук позаземних цивілізацій є справою, що викликає як великий інтерес, так і серйозні побоювання. Можливість встановити контакт з інопланетянами приносить як надію на нові знання та відкриття, так і ризик зіткнення з ворожими намірами. Наукова спільнота продовжує дебати щодо доцільності та безпеки таких зусиль, зважуючи всі потенційні ризики та вигоди.