Понеділок, 3 Червня

Позаземний видобуток корисних копалин та обробка металів є ключовими стратегіями освоєння космосу. У новому дослідженні, опублікованому в журналі Scientific Reports, Родольфо Марін Рівера та група вчених-матеріалознавців провели каталітичне розчинення металів з метеоритів-проксі багатих на метали астероїдів з використанням глибокого евтектичного розчинника. Ці розчинники важливі для позаземного видобутку корисних копалин, оскільки можуть мати відносно низький тиск парів і можуть містити органічні відходи позаземних поселень.

Команда вивчила три типи метеоритів: два хондрити та один залізний метеорит. Зразки хондриту містили силікати з багатими металами фазами, такими як самородні сплави, сульфіди та оксиди, з яких металеві залізо-нікель та троїліт утворювали найбільш поширені металовмісні фази у всіх трьох зразках.

Вчені піддали зразки експериментам з хімічного мікротравлення з використанням йоду та хлориду заліза (III) як окислювачів у глибокому евтектичному розчиннику, отриманому шляхом змішування хлориду холіну та етиленгліколю.

Можливо налагодити життєздатний позаземний видобуток металів, а ефективне використання місцевих матеріалів та відновлення ресурсів із космосу може значно знизити масу, вартість та екологічні обмеження космічних місій. Ці великі багаті на метали астероїди є батьківськими тілами залізних метеоритів і багатих на метали вуглецевих хондритів. Ці метали можуть стати місцевим джерелом матеріалів створення людського поселення у космосі чи інших земних тілах. Навколоземні астероїди містять більше цінних металів платинової групи, а також заліза, нікелю та кобальту, ніж на поверхні Землі.

Сліди астероїдів були дуже схожі на астероїд 16 Психея – найбільше багате на метали тіло в Сонячній системі. У цій роботі досліджувався експериментальний метод вилучення металів із метеоритів-проксі астероїдів з використанням неводних глибоких евтектичних розчинників.

Рівера та його команда визначили глибину та швидкість розчинення, аналізуючи тривимірну топографію протруєних зразків до та після травлення. Хондритові метеорити характеризуються різноманітним мінералогічним складом, де найпомітнішими є мінерали олівіну, піроксену, плагіоклазу та камасіту, а склад залежить від ступеня метаморфозу, якому вони зазнали.