Міжнародна група вчених під керівництвом Орегонського університету знайшла в Південній Африці підтвердження того, що близько 2,9 млрд. років Земля практично повністю була вкрита льодом. Про це вчені розповіли у журналі Geochemical Perspectives Letters.

«Ми виявили поряд із золотими копальнями в ПАР чудово збережені льодовикові відкладення», — розповіли вчені.

Саме ця область є однією з небагатьох, яка дійшла до наших днів практично без змін. За словами професора Орегонського університету в Юджині Іллі Біндемана, в основному вони складаються з скам’янілої морени, тобто уламків порід, які залишив за собою льодовик, що тане і відступає.

Унікальні відкладення було виявлено під найбільшим родовищем золотої руди у світі – Вітватерсранд, яке знаходиться на південний захід від Йоханнесбургу. У ході аналізів було встановлено, що наноси уламків були зроблені льодовиками, а доказом цього судження послужив той факт, що в льоду знайшли мало 18 O та багато 17 O. Ці показники кисню говорять про негативні температури, в яких формувалися льодовики.

Такі відкладення є одними із найдавніших, які вченим доводилося вивчати. Ймовірно, 2,9 млрд років тому наша планета пережила часткове заледеніння, через яке істотна частина Землі була вкрита сніговою та крижаною шапкою.