Четвер, 4 Липня

Нещодавнє дослідження залізних метеоритів з зовнішньої Сонячної системи ставить під сумнів традиційне уявлення про її формування. Вчені виявили, що високий вміст тугоплавких металів у цих метеоритах, які зазвичай утворюються поблизу зірок, можна пояснити лише якщо на ранніх етапах Сонячна система мала тороїдальну форму, схожу на пончик.

Це відкриття суперечить поширеній моделі формування планетних систем, згідно з якою речовина навколо молодої зірки утворює плоский диск. Однак, дослідження показує, що залізні об’єкти, що утворилися поблизу Сонця, могли мігрувати на зовнішні межі системи лише за умови тороїдальної структури.

Залізні метеорити містять таємниці Сонячної системи. (Галерея метеоритів UCLA)

Коли диск охолонув і почали формуватися планети, прогалини в диску стали перешкодою для зворотної міграції металів до Сонця. Таким чином, залізні метеорити, що опинилися у зовнішній частині Сонячної системи, зберегли свій високий вміст тугоплавких металів.

Це відкриття не лише змінює наше розуміння формування Сонячної системи, а й може допомогти інтерпретувати дані про інші планетарні системи, що формуються. Воно підкреслює важливість вивчення метеоритів, які є своєрідними “капсулами часу”, що зберігають інформацію про ранні етапи розвитку нашої Сонячної системи.